Foreword

Assalamu'alaikum. Welcome to this plain, mediocrely designed hut of mine. I love to write, and this is where I write. Things that I write, there might be mistakes in them. I seek refuge in Allah swt for me and you from the harm my writing may bring. Any good from it, may He swt reward me for that and spread the good to others. Any words that appear displeasing to you, don't take it to heart for I don't intend to hurt anyone in any way. Any advices I put forward, may Allah swt give me the taufiq to first act upon them, for they might testify against me in the hereafter. Jazakallah Khair.

Sunday, February 20, 2011

quickie

Pejam, celik, celik, pejam..dah habis Winter quarter. Memang bagus sistem Quarter nih nak dibandingkan sistem Semester, swift jer..budak-budak tak sempat nak malas dah habis. Tapi kes aku lain sikit, aku tak sempat nak rajin quarter dah habis..hehe. 3 finals minggu depan, lepas tu insyaallah nak setelkan masalah tiket yang dah terbengkalai, kalau tak Nadzmi balik sorang-sorang la jawabnyer. Risau pulak nanti kalau dia di apa-apakan..haha. Nadzmi ni dah jadi housemate aku sejak aku mula-mula masuk INTEC dulu, sebelum aku kenal usaha ni, dah 4 tahun pun. Memang kamcing, dia tau perangai aku aku tau perangai dia. Aku doakan yang terbaik untuk dia dan kawan-kawan aku yang lain. ameen.

Sedikit update usaha tempatan, hujung minggu ini, bersamaan sekarang, beberapa brother keluar ke Buffalo dalam jema'ah masthurat, atau dalam bahasa inggerisnya, ladies effort. Jadi brother2 yang dah kahwin and ade family tu jela yang pergi, yang belum kahwin tu kenalah tinggal kan..(kesian) Lagipun kitorang nak kena bersedia untuk final exams ni. Aku pun tak berapa nak faham usaha masthurat ni macam maner, tapi yang aku tau usaha ni memang sangat-sangat halus dan sensitif, yelah melibatkan kaum perempuan kan. Time mesyuarat halaqah beberapa minggu lepas ade jugak bincang pasal usaha masthurat. Time tu ada sorang brother bacakan tertib yang dikirimkan terus dari Nizamuddin. Kitorang ni dengar-dengar macam tu je lah, maklumlah belum berkelayakan..segan pulak nak bersemangat sangat..=) Tapi rumusan yang aku ingat dari mesyuarat, bukan semua couple layak untuk keluar jema'ah masthurat..banyak faktor yang perlu diambil kira sebelum satu pasangan ni boleh dikatakan layak keluar jema'ah masthurat. Tu jelah yang aku tau, bagi sesiapa yang lebih tahu dialu-alukan untuk tambah.

Itu je kot. Tak boleh panjang2 sebab nanti tak jadi "quickie" dah. Bagi sesiapa yang tengah bertungkus lumus baca buku atau powerpoint slides tu, selamat membaca ye. Assalamualaikum.